Parochie Roermond Noord-Oost

Kom je ook naar de “Ontmoetingszondag”?

In onze parochie is een prachtig nieuw initiatief geboren, met als doel de band met God en elkaar te versterken. Dit initiatief is onder andere ontstaan naar aanleiding van de inspirerende bijeenkomsten over de toekomst van onze parochiefederatie een tijd geleden,  waarin parochianen een sterk verlangen hebben geuit naar meer verbondenheid en verdieping in het geloof. Een klein groepje heeft deze ideeën vormgegeven en uitgewerkt tot een maandelijks samenzijn.

Het programma begint met de Heilige Mis, het hart van ons geloofsleven. Aansluitend komen we samen voor een kop koffie, een moment om in een ontspannen sfeer met elkaar in gesprek te gaan. Daarna verdelen we ons in kleine groepjes voor een kort, hopelijk ook diepgaand gesprek over geloofsonderwerpen die ons raken, met aansluitend een korte catechese.

We sluiten het programma af met het delen van een maaltijd (een agape), een gelegenheid om niet alleen ons lichaam te voeden, maar ook onze onderlinge relaties te versterken.

Dit initiatief biedt de parochiegemeenschap een kans om elkaar beter te leren kennen en gezamenlijk dieper in ons geloof te groeien. We hopen dat velen zich aangesproken voelen en samen met ons deze weg willen bewandelen.
Dit initiatief biedt de parochie een kans om elkaar beter te leren kennen en gezamenlijk dieper in ons geloof te groeien. Het groepje dat dit op poten heeft gezet, kan dit echter niet alleen en zoekt daarom enthousiaste parochianen die willen bijdragen of een rol willen vervullen. Geïnteresseerden kunnen hun naam opgeven om te helpen bij de verschillende taken. Samen kunnen we dit initiatief tot een groot succes maken!
Mobiele versie afsluiten