Life Teen Roermond

Missie van Life Teen:

Life Teen is een beweging binnen de RK-kerk, met als missie: ‘Tieners dichter bij Christus brengen’.

Voor wie:

Voor alle tieners vanaf het tweede jaar van de middelbare school tot en met 18 jaar.

Wanneer:

Elke eerste zondag van de maand de heilige Mis om 10:00 in de H.Hartkerk te Roermond. Met aansluitend het programma van LifeTeen.

Elke derde donderdag van de maand is er een Bijbelcursus voor tieners. Deze bijeenkomsten worden gehouden om 19.30 uur in de Thomaskerk (Donderbergweg 54, Roermond).
De data van de bijeenkomsten zijn de volgende: 21/10, 18/11, 16/12. En in 2022: 20/1, 17/2,17/3, 21/4, 19/5, 16/6

Oorsprong van Life Teen:

LifeTeen is in 1985 ontstaan in de Verenigde Staten (Mesa, AZ). Tegenwoordig is LifeTeen actief in meer dan 1000 parochies wereldwijd.

Tieners bevinden zich in een bepalende levensfase: ze zijn geen kind meer, maar ook nog niet volwassen. In deze fase worden ze zich steeds meer bewust van zichzelf, gaan ze beslissende keuzes maken in studie en/of werk en gaan ze een mening vormen over belangrijke zaken in het leven. Er komt veel op tieners af in heel korte tijd; bovendien zijn ze soms kwetsbaar en beïnvloedbaar door de vele media. Tieners willen serieus genomen worden en ergens bijhoren. Daarom is het belangrijk dat tieners, in hun levensfase, ook bij de Kerk mogen horen en er zich welkom mogen voelen! Dat dit niet altijd vanzelfsprekend is, blijkt uit onderstaand verhaal, dat de reden vormt van oprichting van de eerste LifeTeen parochie:

en parochiepriester kwam regelmatig over de vloer bij een gezin uit zijn parochie. Dit gezin was erg gelovig en ook actief bij allerlei parochieactiviteiten. Op een gegeven moment viel het de parochiepriester op dat hij een van de zoons van dit gezin – een tiener – niet meer in de kerk zag op zondag. Hij ging op bezoek en vroeg de jongen waarom hij hem niet meer in de kerk zag. Hierop vertelde de jongen dat hij met een vriend was meegegaan naar diens kerk en dat hij sindsdien daar naartoe ging. Op de vraag waarom dat zo was, antwoordde de jongen dat hij zich er welkom voelde en geliefd, dat de andere kerkgangers geïnteresseerd in hem waren, en dat hij dat gevoel in zijn eigen parochiekerk nog nooit had gehad. De priester bedacht toen dat hij nooit meer zou willen dat ook maar één tiener zich niet geliefd voelde in de kerk. Dit was de basis voor het ontstaan van LifeTeen.

Meer informatie:

Contact gegevens: